Do zobaczenia!
Styczeń 2020

Spotkaliście się kiedyś z takim stwierdzeniem na jodze jak „dobry ból”? Dla mnie ból, to ból. Sygnał alarmowy z ciała. Ostrzega nas przed czymś lub daje nam znak, że dalej już nie powinniśmy wchodzić do asany. Zamiast klasyfikacji na „ból dobry” i „ból zły”, chce Wam zaproponować rozróżnienie, skąd ból może pochodzić. Dzięki temu, będziecie z większym zrozumieniem odczytywać sygnały płynące z ciała. . Ból wynikający z nowego

Czas skończyć z wizerunkiem „idealnie wykonanej asany”. Dla mnie nie ma czegoś takiego, jak jeden poprawny sposób wykonania danej asany, w którą mam wcisnąć ciało. Każdy z nas jest inny. Mamy inne proporcje, inne wzorce ruchu, ograniczenia w ciele. Stawianie sobie jakiegoś ustawienia ciała za wzorzec, prędzej czy później, doprowadzi do kontuzji. ⠀ Moglibyście zadać zatem pytanie, to co właściwie jest wyznacznikiem poprawnie wykonanej asany? Dla mnie to

Często, to właśnie rozciąganie jest kojarzone z praktyką jogi, pewnie dlatego, że intensywne uczucie rozciągania manifestuje się jako pierwsze. Na początku ciężko stwierdzić, które rozciąganie jest „dobre”, a które może doprowadzić do kontuzji. Zawsze staram się to tłumaczyć w taki sposób: Jeśli czujesz, że ból z rozciągania jest miejscowy i kujący, pojawia się w okolicy stawu, wyjdź z pozycji. Jeśli czujesz, że rozciąganie jest intensywne, ale biegnie od jednego