Blog

Przełącz kategorię: W praktyce W teorii Poza matą

Wzorce ruchu - pozycje siedzące

Praktykując jogę samodzielnie w domu z filmami na YouTube, nie jest łatwo praktykować w sposób prawidłowy. Po pierwsze, nauczyciel Cię nie skoryguje, nie podpowie wariantu, który będzie dla Ciebie najbardziej optymalny. Jednak wiem, że dla wielu z Was praktyka w domu jest najlepszym rozwiązaniem.
Moim priorytetem w tworzeniu filmów instruktażowych, było dać Wam podpowiedź, w jaki sposób możecie samodzielnie praktykować z większą świadomością swojego ciała. Czas na kolejny wpis z serii #bezpiecznajoga.

Dandasana to pozycja siedząca, w której oba guzy kulszowe są na ziemi, kolce biodrowe ustawione na wprost. Kręgosłup wydłużony, nogi wyprostowane w kolanach. Jest to pozycja wyjściowa dla innych pozycji siedzących, w tym pozycji asymetrycznych.

Gdybyśmy potraktowali Dandasanę jako asanę wyjściową do np. Janusirsasany A, to jedyna zmianą, było by zgięcie nogi w kolanie i pokierowanie jednej w pięt do pachwiny. Nadal mamy oba guzy kluczowe na ziemi w tej samej linii, a kolce biodrowe ustawione na wprost.

Janusirsasana A

 

Tak samo możemy przeanalizować Trianga Mukha Ekapada Paschimottanasanę. Szukamy podobieństw jak w Dandasanie:
▶️ oba guzy kulszowe na ziemi
▶️ kolce biodrowe przednie górne na wprost
▶️ w czasie skłonu kręgosłup idzie w linii prostej (pępek w linii ze spojeniem łonowym)

Jeśli zobaczycie pewnego rodzaju wzorce ruchu, będzie Wam dużo łatwiej wziąć praktykę w swoje ręce, a ja postaram się Wam w tym pomóc.

P.s więcej informacji na ten temat znajdziecie też w moim filmie „Miednica w siedzących pozycjach asymetrycznych” na YouTube.