Do zobaczenia!

Zmniejsz ryzyko kontuzji!

Zmniejsz ryzyko kontuzji!

Kontuzje mogą być konsekwencją każdego ruchu. Niezależnie, czy praktykujecie jogę, crossfit, czy biegniecie, aby zdążyć na autobus. Ból może być sygnałem alarmowym, dlatego nie można go bagatelizować. Często pojawia się on tuż przed kontuzją, dlatego bądźcie uważni i wsłuchujcie się w swoje ciało. ⠀

Zastanawiając się nad przyczynami kontuzji, dochodzę do paru wniosków. Najczęściej są one wynikiem: ⠀
1. naszego psyche: współzawodnictwa, rozkojarzenia, czy próbą udowodnienia sobie czegoś za wszelką cenę ⠀
2. naszej soma tj.: przemęczenia lub ignorowania sygnałów bólowych ⠀

Przygotowałam dla Was parę wskazówek, dzięki którym (mam taką szczerą nadzieję), uda się Wam zmniejszyć ryzyko kontuzji: ⠀


Bądź uważna/uważny — wsłuchując się w swoje ciało, praktykując w zgodzie z oddechem, ciężko o kontuzje. ⠀


Zaprzestań współzawodnictwa — na macie nie musisz rywalizować, ani z kimś z maty obok, ani ze sobą. ⠀
Szukaj równowagi między rozciąganiem i wzmacnianiem — pamiętaj, że w praktyce asan, nie chodzi tylko o zwiększanie elastyczności mięśni. Aby nasze ciało funkcjonowało w sposób prawidłowy, potrzebna jest równowaga między wzmacnianiem i rozciąganiem. ⠀


Bądź regularna/regularny w swojej praktyce — jeśli raz w tygodniu praktykujesz, wciskając się do szpagatu bez wcześniejszego przygotowania, z pewnością skończy się to kontuzją. Może warto dać sobie parę miesięcy i praktykować regularnie codziennie, choćby przez 15 minut? ⠀


Stosuj pozycje przygotowujące — to nie ujma! Nie musisz od razu wchodzić do pełnej pozycji. Daj sobie czas i zaprzyjaźnij się z pozycjami, które poprzedzają pełny wygląd asany. Dzięki pozycjom przygotowującym, nie tylko dasz swojemu ciału czas, ale również zrozumiesz, co jest w niej najistotniejsze i z czym masz problem. ⠀